כי תבוא (כח סו), והיו חייך
תלואים לך מנגד ופחדת לילה ויומם ולא תאמין בחייך.
כתב בס' המידות למהר"נ מברסלב (ערך פחד אות ד) שסגולה לבטל את הפחד לזכור אברהם אבינו. ונראה
שטעמו כי אברהם הוא הראשון אליו אמר הקב"ה 'אל תירא' (לך טו א), ואיתא
בב"ר (פמ"ד סימן ה) שאמר זאת לו כשהיה מתפחד. וראיתי בביאורים לספר
המידות (הוצאת נחמני) שכתב בטעם הדבר וז"ל: 'אחד היה אברהם' [יחזקאל לג כד],
ובהיותו יחידי לא פחד ולא חשש מאחרים, ועליו נאמר [וירא כב יב] 'עתה ידעתי כי ירא
אלקים אתה', שהתיירא רק מלפניו ית'. ע"כ.
ואפשר
לרמוז דבר זה בקרא, שר"ת 'מנגד ופחדת לילה ויומם ולא תאמין בחייך' הוא בגימ'
(עה"כ) 'יזכור אברהם'. והכוונה היא שמנגד ל'ופחדת לילה ויומם ולא תאמין
בחייך' היא זכירת אברהם.
No hay comentarios:
Publicar un comentario