domingo, 16 de noviembre de 2014

אמור (כא יג), אמור אל הכהנים וגו' לנפש לא יטמא בעמיו.
   עי' בטעם המצוה בס' החינוך (מצוה רסג) ובמושב זקנים (ה"ד בס' שערי אהרן). ונראה עוד לומר שמכיון שעליהם ללמוד וללמד התורה לעם ישראל [כמאה"כ (מלאכי ב ז) כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו. ואיתא בב"ר (פר' פ): עתיד הקב"ה ליטול את הכהנים ולהעמידן בדין, ולאמר להם: למה לא יגעתם בתורה, לא הייתם נהנים מכ"ד מתנות כהונה. ע"כ], לכן אל לו להתעסק בדברים אחרים, וכמו שאמרו בירושלמי (פסחים פ"ג ה"ז) המבלי אין קברים בקיסרי שלחתיך לטבריא. ועי' בס' ירושלמי כפשוטו שם. שכן ההצלחה בלימוד התורה תלויה בקביעות לימודה, ושלא להפסיק לדברים אחרים, וכמו שאמרו באבות (פ"ג מ"ט) שהמפסיק ממשנתו באומרו מה נאה אילן זה ה"ז מתחייב בנפשו. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario