miércoles, 4 de marzo de 2015

אסתר (ו יג), ויאמרו לו חכמיו וזרש אשתו, אם מזרע היהודים מרדכי, אשר החלות לנפל לפניו, לא תוכל לו, כי נפול תפול לפניו.
וכ' בפי' המלבי"ם, וז"ל: שהחלות לנפול לפניו, שהוא לא נפל עדיין, רק אתה נפלת קודם לו, וזה מורה מלת לפניו, ר"ל לפני נפילתו, וזה סימן שהיה בהשגחה ע"י תפלתו ותעניתו שמתעסק בו עתה, וא"כ לא תוכל לו רק אם נפל תפול לפניו, ר"ל רק באופן הזה תוכל בו אם תפול ותכניע עצמך לפניו, עד שתתגאה דעתו ויפסיק מתפלתו ותשובתו אז תגבר ידך לעשות חיל, אבל כל עוד שתלחם בו כן ירים ידו בתפלה, והיה כאשר ירים מרדכי ידו וגבר ישראל. ע"כ.
וראיתי בס' טובך יביעו (ס"פ עקב) שכתב לבאר עפ"ז מה שאמרו בכירי הצבא המצרי בתקופת מלחמת ששת הימים שרק תושבי שכונת מאה שערים ינצלו מהטבח ההמוני שתכננו לערוך בתושבי א"י. וכנראה כוונתם היתה שיהודי מאה שערים לא ימשיכו להתפלל בכל כוחם, שכן הסכנה לא תקרב אליהם, וכך יוכלו לכבוש את הארץ יותר בקלות. ע"ש.
     ולענ"ד נראה שהמצרים אמרו שלא יגעו לרעה בתושבי מאה שערים מכח היותם אנטי-ציונים ושאינם מכירים במדינת ישראל.

No hay comentarios:

Publicar un comentario