lunes, 16 de junio de 2014

וישלח (לג יח), ויבא יעקב שלם עיר שכם אשר בארץ כנען.
         והקשה בקו' מריח ניחוח (גליון עג דף כ ע"ב), 'אשר בארץ כנען' למה לי. עש"ב.
         וי"ל עוד שמכיון ש'שלם' היינו שלם בגופו, שלם בממונו, שלם בתורתו, כמ"ש רש"י, היה צריך לומר שעדיין נשאר בענוותו, שכן 'כנען' לשון הכנעה, וכמ"ש הרב חת"ס ז"ל בס' תורת משה (פר' ויחי עמ' רכו ד"ה והעלה), והו"ד בס' אוצרות חתם סופר (ר"פ מקץ), שביאר ארץ כנען מלשון הכנעה וענוה. וכ"כ בס' נתיבות שלום למהרש"נ ברזובסקי ז"ל (פר' במדבר מאמר 'במספר שמות' ד"ה ובזה) בשם הרב חיד"א ז"ל בנצוצי אורות. ע"ש. וכ"כ מהר"י נחמיאש ז"ל בס' יוסף חן (פר' שלח). ועי' במש"כ בס"ד בחי' פר' שלח (יג יח).             [נדפס בקובץ מריח ניחוח (גליון עד דף טו ע"ב)].

No hay comentarios:

Publicar un comentario